Poczta na serwerach zielonaskrzynka.pl
Poniższe informacje będą przydatne, jeżeli pocztę dla domeny obsługują serwery zielonaskrzynka.pl
Informacje staraliśmy się przekazać prostym, nie technicznym językiem, zorientowanym na rozwiązanie problemu użytkownika.
Nazwa domenowa serwera w adresie e-mail
Nazwa domenowa serwera znajduje się po znaku @ w adresie e-mail. Dla przykładowego adres email studio@greenmouse.studio, nazwa domenowa serwera to greenmouse.studio
Jaki serwer obsługuje pocztę dla domeny?
Można to na przykład ustalić za pomocą przeglądarki internetowej.
Na stronie https://mxtoolbox.com/MXLookup.aspx wpisujemy sprawdzaną domenę. Na stronie wynikowej odszukujemy adres IP serwera. Serwerów oraz adresów IP może być kilka.

Po kliknięciu na adres IP będący linkiem na stronie pojawi się rekord PTR z informacją o nazwie domenowej.

W powyższym przykładzie sprawdziliśmy, że pocztę dla nazwy domenowej greenmouse.studio obsługuje serwer ss1.zielonaskrzynka.pl.
Obsługa poczty przez przeglądarkę internetową
Jeżeli zarówno strona www jak i poczta dla domeny są obsługiwane przez serwery zielonaskrzynka.pl, to klient poczty roundcube jest dostępny pod adresem internetowym domeny /webmail/. Przykładowo dla domeny greenmouse.studio roundcube dostępny jest pod adresem https://greenmouse.studio/webmail/
Jeżeli poczta dla domeny jest obsługiwana przez serwery zielonaskrzynka.pl natomiast strona www jest obsługiwana przez inny serwer, to klient poczty roundcube jest dostępny pod adresem /webmail/ serwera ustalonego jak opisaliśmy powyżej w sekcji "Jaki serwer obsługuje pocztę dla domeny?".
Dane konfiguracyjne dla programów pocztowych
Serwer poczty wychodzącej SMTP i przychodzącej IMAP na zielonaskrzynka.pl to ten sam serwer. Jego nazwę można ustalić jak opisaliśmy powyżej w sekcji "Jaki serwer obsługuje pocztę dla domeny?".
Port SMTP: 587 STARTTLS lub Port SMTP: 465 SSL/TLS
Port IMAP: 143 STARTTLS lub Port IMAP: 993 SSL/TLS
login to pełny adres email
Po skonfigurowaniu skrzynki zgodnie z powyższymi zaleceniami i poprawnym hasłem nadal nie można połączyć się ze skrzynką.
Firewall serwera zielonaskrzynka blokuje adres IP, z którego w krótkim czasie nastąpiła pewna liczba prób dostępu z niepoprawnymi danymi logowania. Aby sprawdzić, czy serwer nie zablokował Twojego IP wystarczy w przeglądarce internetowej urządzenia (komputer, telefon) na którym występuje problem z działaniem poczty, otworzyć stronę /webmail/ serwera ustalonego jak opisaliśmy powyżej w sekcji "Jaki serwer obsługuje pocztę dla domeny?". Przykładowo, jeżeli okazało się, że pocztę obsługuje ss1.zielonaskrzynka.pl, należy odwiedzić stronę https://ss1.zielonaskrzynka.pl/webmail/. Jeżeli wyświetli się strona z informacją jak na poniższym obrazku, że firewall na serwerze blokuje połączenie, to własne IP można odblokować poprzez zaznaczenie checkbox "I'm not a robot" i kliknięcie przycisku Odblokuj.

Jeżeli po odblokowaniu IP do serwera nadal będą wysyłane błędne dane logowania firewall ponownie zablokuje IP. Aby sytuacja się nie powtarzała konieczne jest poprawienie konfiguracji kont pocztowych na Państwa urządzeniu (komputer, telefon). Jeżeli wiele urządzeń uzyskuje dostęp do Internetu za pomocą wspólnego zewnętrznego IP, błąd w konfiguracji na jednym urządzeniu skutkuje zablokowaniem dostępu do serwera dla wszystkich urządzeń z wspólnej sieci.