PrestaShop Tidy
Czyszczenie, optymalizacja i przyspieszenie sklepu PrestaShop
Po pewnym czasie użytkowania sklepu, jego baza danych może urosnąć do sporych rozmiarów.
Dlatego warto regularnie dbać o porządek na sklepie.
Dane, których bywa szczególnie dużo i które warto regularnie usuwać to:
- porzucone koszyki
- statystyki odwiedzin
Ale często wykonujemy też inne prace porządkowe.
Na przykład regeneracja przyjaznych linków. Szczególnie jeżeli sklep jest wielojęzyczny, ale uzupełniany był na początku w swoim głównym języku, przyjazne linki dla kategorii oraz produktów mogą nie być poprawne. Warto je więc wygenerować ponownie.
Inną czynnością porządkową jest przypisanie produktów do wszystkich kategorii nadrzędnych. Czasami sprzedawcy pracując nad swoją ofertą, przypisują produkt tylko do najgłębszej kategorii, jednak powoduje to, że jest on widoczny dopiero gdy klient się tam zagłębi. Może to być celowy zabieg, ale jeżeli został wykonany przez pomyłkę to warto to naprawić.
Jeżeli już jesteśmy przy kategoriach, to częstym błędem osób wprowadzających ofertę jest niepoprawne ustawienie kategorii domyślnej dla produktu. Z reguły powinna to być kategoria najgłębsza, bo ona lepiej kategoryzuje produkt niż kategoria wyższa, która może mieć w sobie jeszcze inne podkategorie. Dlatego porządkując sklep możemy wszystkim produktom ustawić najgłębszą kategorię jako domyślną.
Aby baza danych Twojego sklepu nie rozrastała się niepotrzebnie, warto też usunąć nieużywane języki. Jeżeli w sklepie jest zainstalowane wiele języków "na przyszłość", powoduje to powielanie opisów produktów w bazie danych dla każdego, nawet wyłączonego języka. Wówczas tabela z opisami może niepotrzebnie rozrosnąć się do sporych rozmiarów.
W jaki sposób wykonujemy te porządki?
Oczywiście mamy na to specjalny moduł, który oprócz możliwości wykonania poszczególnych prac na żądanie, pozwala w pełni je zautomatyzować.
Ale dobra wiadomość jest taka, że Ty również możesz z niego skorzystać w swoim sklepie: Moduł Prestashop Tidy
Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.
Podane informacje stanowią jedynie zaproszenie do składania ofert i zawarcia umowy określone w art. 71 Kodeksu cywilnego.